Aktualności
Sukces Skawiny na Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności!
Od stycznia br. Fundacja „Wyobraź sobie” w ramach umowy zawartej z Urzędem Miasta i Gminy w Skawinie, realizuje projekt „Od wyobraźni do innowacji” – największy międzynarodowy program edukacyjny na świecie. Jego głównym celem jest inspirowanie uczestników i jednoczesne wyposażanie ich w odpowiednie narzędzia poznawcze, aby mogli stać się nowym pokoleniem innowatorów i liderów. Program Destination Imagination promuje metodykę nauczania, opartą na metodzie projektu, czyli samodzielnej realizacji zadania na podstawie wcześniej ustalonych założeń. Program uczy zarządzania projektami i zasobami interpersonalnymi, a także innych, ważnych w XXI wieku, umiejętności potrzebnych w czasach szybko rozwijającej się gospodarki globalnej. Ta idea sprawiła, że do Programu dołączyło już ponad milion uczestników z ponad 30 krajów. Rokrocznie, ponad 200 000 uczestników z całego świata zawiera nowe przyjaźnie i ma okazję wymienić się doświadczeniami i pomysłami. Do programu dołączyła również Gmina Skawina z czterema Drużynami liczącymi po 7 osób.
Jednym z elementów programu jest udział dzieci w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności we Wrocławiu.
Przygotowując się do Olimpiady, drużyny pracowały nad wybranym przez siebie projektem. SAMODZIELNIE opracowywały rozwiązanie, które zostało zaprezentowane na Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności we Wrocławiu w dniach 11-13 marca 2018r.
Drużyny zaprezentowały następujące rozwiązania:
Drużyna Labiryntowców w składzie:
1 | Kamil | Kubas |
2 | Amelia | Kubas |
3 | Aleksandra | Śmigielska |
4 | Ignacy | Turkawski |
5 | Liliana | Jarzębińska |
6 | Sebastian | Dziura |
7 | Paweł | Kołodziej |
podjęła się Wyzwania Technicznego „Labirynt zdarzeń”. Drużyna stworzyła rozwiązanie przy użyciu wiedzy z zakresu inżynierii i projektowania, systemów nawigacyjnych oraz transportowych, a także umiejętnego opowiadania historii.
Drużyna Labiryntowców:
- Zaprojektowała i zbudowała urządzenie, które nawigowało po stworzonym na potrzebyOlimpiady labiryncie
- Zaprojektowała i zbudowała rekwizyt, który przemienił się w labiryncie
- Zaprojektowała i stworzyła sposób usunięcia rekwizytu z labiryntu
- Wymyśliła i zaprezentowała historię o podróży przez labirynt
Drużyna FWS w składzie:
1 | Mikołaj | Szybisty |
2 | Nadia | Rokicka |
3 | Maria | Piwowarczyk |
4 | Amelia | Birówka |
5 | Filip | Szemraj |
6 | Jakub | Kmita |
7 | Karolina | Kulig |
podjęła się Wyzwania Konstrukcyjnego „Strefa Wydarzeń”. Drużyna stworzyła rozwiązanie przy użyciu wiedzy z zakresu badania siły uderzenia, architektury, projektowania technicznego, inżynierii oraz umiejętnego opowiadania historii.
Drużyna FWS:
- Zaprojektowała, zbudowała i przetestowała wolnostojącą konstrukcję, która wytrzymała uderzenie zrzucanych na nią obciążeń. Za ten element drużyna dostała 97% punktów.
- Opowiedziała historię o „Królu Baloniku Pierwszym” i o nagłym zdarzeniu z teatralnym efektem
- Zaprojektowała i stworzyła widzialną i słyszalną prezentację nagłego zdarzenia.
Drużyna Hunahunaa w składzie:
1 | Małgorzata | Szybisty |
2 | Beata | Kołodziej |
3 | Aleksandra | Bartuś |
4 | Dawid | Rokicki |
5 | Tomasz | Śliwa |
6 | Piotr | Garstecki |
podjęła się Wyzwania Artystycznego „Musical przeobrażeń”. Drużyna rozwinęła swoje zdolności artystyczne i muzyczne, a także umiejętności pisania piosenek oraz tworzenia scenografii.
Drużyna Hunahunaa:
- Stworzyła i zaprezentowała musical, zawierający zmianę planów
- Skomponowała muzykę i słowa piosenki, które uzupełniły przedstawienie
- Stworzyła i zaprezentowała widowisko, które było częścią musicalu
- Zaprojektowała i zintegrowała zmianę dekoracji w musicalu
Drużyna NRG w składzie:
1 | Aleksandra | Szybisty |
2 | Barbara | Karpała |
3 | Monika | Stec |
4 | Łukasz | Sikora |
5 | Agnieszka | Stec |
6 | Olga | Kryszelnycka |
7 | Sergiusz | Wolarek |
podjęła się Wyzwania Społecznego „Grafika Skojarzeń”. Drużyna rozwinęła swoją przedsiębiorczość, umiejętności projektowania graficznego oraz tworzenia rekwizytów i dekoracji, a także umiejętnego opowiadania historii.
Drużyna NRG:
- Zidentyfikowała, zaprojektowała, zaplanowała i przeprowadziła projekt, ukierunkowany na realną potrzebę w wybranej społeczności. Projekt ten dotyczył samodzielności dzieci. Drużyna przeprowadziła ponad 200 ankiet z dziećmi zamieszkującymi na terenie Gminy Skawina.
- Stworzyła prezentację na żywo, która opowiedziała o projekcie i ukazała jego wpływ na wybraną społeczność.
- Stworzyła dwie infografiki informujące o projekcie.
- Stworzyła urządzenie pamięci masowej, które przekształciło się w trakcie rozwoju historii w prezentacji.
Ogólnopolska Olimpiada Kreatywności odbyła się 11-13 marca 2018 i zakończyła się dla Gminy Skawina ogromnym sukcesem! Drużyna Labiryntowców zajęła 3 miejsce w Wyzwaniu Technicznym, pozostałe trzy Drużyny znalazły się w pierwszych dziesiątkach w całej Polsce.
Projekt był współfinansowany ze środków budżetu Gminy Skawina w ramach Gminnego programu profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.