Aktualności

Sukces Skawiny na Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności!

Od stycznia br. Fundacja „Wyobraź sobie” w ramach umowy zawartej z Urzędem Miasta i Gminy w Skawinie, realizuje projekt „Od wyobraźni do innowacji” – największy międzynarodowy program edukacyjny na świecie. Jego głównym celem jest inspirowanie uczestników i jednoczesne wyposażanie ich w odpowiednie narzędzia poznawcze, aby mogli stać się nowym pokoleniem innowatorów i liderów. Program Destination Imagination promuje metodykę nauczania, opartą na metodzie projektu, czyli samodzielnej realizacji zadania na podstawie wcześniej ustalonych założeń. Program uczy zarządzania projektami i zasobami interpersonalnymi, a także innych, ważnych w XXI wieku, umiejętności potrzebnych w czasach szybko rozwijającej się gospodarki globalnej. Ta idea sprawiła, że do Programu dołączyło już ponad milion uczestników z ponad 30 krajów. Rokrocznie, ponad 200 000 uczestników z całego świata zawiera nowe przyjaźnie i ma okazję wymienić się doświadczeniami i pomysłami. Do programu dołączyła również Gmina Skawina z czterema Drużynami liczącymi po 7 osób. 

Jednym z elementów programu jest udział dzieci w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności we Wrocławiu.

Przygotowując się do Olimpiady, drużyny pracowały  nad wybranym przez siebie projektem. SAMODZIELNIE opracowywały rozwiązanie, które zostało zaprezentowane na Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności we Wrocławiu w dniach 11-13 marca 2018r.   

Drużyny zaprezentowały następujące rozwiązania:

Drużyna Labiryntowców w składzie:

1 Kamil Kubas
2 Amelia Kubas
3 Aleksandra Śmigielska
4 Ignacy Turkawski
5 Liliana Jarzębińska
6 Sebastian Dziura
7 Paweł Kołodziej

podjęła się Wyzwania Technicznego „Labirynt zdarzeń”. Drużyna stworzyła rozwiązanie przy użyciu wiedzy z zakresu inżynierii i projektowania, systemów nawigacyjnych oraz transportowych, a także umiejętnego opowiadania historii.

​Drużyna Labiryntowców:

  • Zaprojektowała i zbudowała urządzenie, które nawigowało po stworzonym na potrzebyOlimpiady labiryncie
  • Zaprojektowała i zbudowała rekwizyt, który przemienił się w labiryncie
  • Zaprojektowała i stworzyła sposób usunięcia rekwizytu z labiryntu
  • Wymyśliła i zaprezentowała historię o podróży przez labirynt

Drużyna FWS w składzie:

1 Mikołaj Szybisty
2 Nadia Rokicka
3 Maria Piwowarczyk
4 Amelia Birówka
5 Filip Szemraj
6 Jakub Kmita
7 Karolina Kulig

podjęła się Wyzwania Konstrukcyjnego „Strefa Wydarzeń”. Drużyna stworzyła rozwiązanie przy użyciu wiedzy z zakresu badania siły uderzenia, architektury, projektowania technicznego, inżynierii oraz umiejętnego opowiadania historii.

Drużyna FWS:

  • Zaprojektowała, zbudowała i przetestowała wolnostojącą konstrukcję, która wytrzymała uderzenie zrzucanych na nią obciążeń. Za ten element drużyna dostała 97% punktów.
  • Opowiedziała historię o „Królu Baloniku Pierwszym” i o nagłym zdarzeniu z teatralnym efektem
  • Zaprojektowała i stworzyła widzialną i słyszalną prezentację nagłego zdarzenia.

Drużyna Hunahunaa w składzie:

1 Małgorzata Szybisty
2 Beata Kołodziej
3 Aleksandra Bartuś
4 Dawid Rokicki
5 Tomasz Śliwa
6 Piotr Garstecki

podjęła się Wyzwania Artystycznego „Musical przeobrażeń”. Drużyna rozwinęła swoje zdolności artystyczne i muzyczne, a także umiejętności pisania piosenek oraz tworzenia scenografii.

Drużyna Hunahunaa:

  • ​Stworzyła i zaprezentowała musical, zawierający zmianę planów
  • Skomponowała muzykę i słowa piosenki, które uzupełniły przedstawienie
  • Stworzyła i zaprezentowała widowisko, które było częścią musicalu
  • Zaprojektowała i zintegrowała zmianę dekoracji w musicalu

Drużyna NRG w składzie:

1 Aleksandra Szybisty
2 Barbara Karpała
3 Monika Stec
4 Łukasz Sikora
5 Agnieszka Stec
6 Olga Kryszelnycka
7 Sergiusz Wolarek

podjęła się Wyzwania Społecznego „Grafika Skojarzeń”. Drużyna rozwinęła swoją przedsiębiorczość, umiejętności projektowania graficznego oraz tworzenia rekwizytów i dekoracji, a także umiejętnego opowiadania historii.

​Drużyna NRG:

  • Zidentyfikowała, zaprojektowała, zaplanowała i przeprowadziła projekt, ukierunkowany na realną potrzebę w wybranej społeczności. Projekt ten dotyczył samodzielności dzieci. Drużyna przeprowadziła ponad 200 ankiet z dziećmi zamieszkującymi na terenie Gminy Skawina.
  • Stworzyła prezentację na żywo, która opowiedziała o projekcie i ukazała jego wpływ na wybraną społeczność.
  • Stworzyła dwie infografiki informujące o projekcie.
  • Stworzyła urządzenie pamięci masowej, które przekształciło się w trakcie rozwoju historii w prezentacji.

Ogólnopolska Olimpiada Kreatywności odbyła się 11-13 marca 2018 i zakończyła się dla Gminy Skawina ogromnym sukcesem! Drużyna Labiryntowców zajęła 3 miejsce w Wyzwaniu Technicznym, pozostałe trzy Drużyny znalazły się w pierwszych dziesiątkach w całej Polsce. 

 

 Projekt był współfinansowany ze środków budżetu Gminy Skawina w ramach Gminnego programu profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Małgorzata Kopeć | środa, 28 marca 2018, 12:22
drukuj