Aktualności

Informacja dot. sposobu udzielania porad i konsultacji przez specjalistów w CWR

W związku z występowaniem stanu pandemii koronawirusa (SARS-CoV-2), zapraszamy klientów korzystających z usług w Centrum Wspierania Rodziny do zapoznania się  z procedurą sposobu udzielania porad/konsultacji przez specjalistów CWR, określoną w załączniku do Zarządzenia Wewnętrznego nr 8.2022 Burmistrza Miasta i Gminy Skawina z dnia 22 marca 2022 r.  

PROCEDURA

DOT. SPOSOBU UDZIELANIA PORAD/KONSULTACJI PRZEZ SPECJALISTÓW W CENTRUM WSPIERANIA RODZINY W SKAWINIE UL. KS. J. POPIEŁUSZKI 17,  W CZASIE PANDEMII KORONAWIRUSA (SARS-CoV-2),

 

paragraf 1

CEL WPROWADZENIA PROCEDURY

  1. Niniejsza procedura została wprowadzona w związku z sytuacją epidemiologiczną wynikającą z zagrożenia zakażeniem wirusem COVID-19.
  2. Procedura została dopasowana do charakteru usług świadczonych w Centrum Wspierania Rodziny (zwanego dalej „CWR”) i warunków lokalowych jakimi dysponuje CWR.

paragraf 2

OGÓLNE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

  1. Zachęca się, aby każda osoba wchodząca do przestrzeni CWR zdezynfekowała ręce, korzystając ze środków dezynfekujących znajdujących się w holu CWR.
  2. Zachęca się, aby każda osoba wchodząca do CWR zakrywała nos i usta podczas przebywania w budynku lub korzystania z usług CWR.
  3. Zachęca się, aby wszystkie osoby pozostające w pomieszczeniach CWR stosowały bezpieczny dystansu wobec innych osób (1,5 metra).
  4. W CWR dostępne są środki do dezynfekcji rąk i przedmiotów, w przestrzeniach sanitarnych wywieszona jest instrukcja mycia rąk, a na drzwiach gabinetów informacja dotycząca zasad bezpieczeństwa stosowanych w CWR.
  5. Każda osoba korzystająca z usług CWR zobowiązana jest przed wizytą do zapoznania się z zasadami bezpieczeństwa umieszczonymi na stronie internetowej i przekazanymi przez pracownika administracji.
  6. Celem zwiększenia bezpieczeństwa oraz uniknięcia kolejek i ograniczenia do niezbędnego minimum czasu oczekiwania klienci CWR wcześniej uzgadniają telefonicznie/lub bezpośrednio ze specjalistą lub pracownikiem CWR termin spotkania osobistego ze specjalistą. Umówienie wizyty następuje w sposób następujący: ustalenie terminu (daty i godziny), podanie inicjałów klienta w kolejności: pierwsza litera imienia i nazwiska.
  7. Dodatkowo istnieje możliwość korzystania z teleporad specjalistów udzielanych telefonicznie oraz w formie wideokonferencji za pomocą komunikatora SKYPE (dotyczy wybranych usług świadczonych przez specjalistów). W zależności od bieżącej sytuacji epidemiologicznej, porady/i konsultacje mogą być udzielane wyłącznie za pomocą środków porozumiewania się na odległość (zdalnie). Informacje dotyczące systemu i formy oraz harmonogramu prowadzenia dyżurów przez poszczególnych specjalistów zamieszcza się na stronie internetowej cwr-skawina.pl w zakładce „harmonogram dyżurów” lub udzielane są bezpośrednio u pracowników lub specjalistów CWR.

Paragraf 3

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W TRAKCIE WIZYTY W GABINECIE SPECJALISTÓW

  1. Zachęca się, aby osoba umówiona na spotkanie ze specjalistą przychodziła na wyznaczoną godzinę i zgłaszała pracownikowi administracyjnemu w recepcji swoją obecność, po czym zostaje skierowana do odpowiedniego gabinetu specjalisty.
  2. Zachęca się, aby każda osoba umówiona na spotkanie podczas przebywania w holu CWR zachowywała odpowiednią odległość między klientami oczekującymi na porady np. do innych specjalistów. Odległość ta nie może być mniejsza niż 1,5 m.
  3. Drzwi do gabinetu otwiera o ustalonej godzinie specjalista lub pracownik administracyjny CWR.
  4. Zachęca się aby odzież wierzchnią klient zabierał do gabinetu i wieszał na oparciu krzesła na czas spotkania.
  5. W trakcie wizyty zachowany jest bezpieczny dystans (minimum 1,5 m) pomiędzy specjalistą a klientem.
  6. Zachęca się, aby zarówno specjaliści jak i klienci zasłaniali nos i ust za pośrednictwem maseczek.
  7. Ustalona godzina wizyty może ulec zmianie z przyczyn niezależnych (indywidualny sposób podejścia do klienta uwarunkowany zgłaszanym problemem i przebiegiem rozmowy).
  8. Po każdym spotkaniu specjalista odprowadza klienta do drzwi, a następnie dezynfekuje klamki i inne miejsca i przedmioty kontaktu bezpośredniego (najbliższe otoczenie: stolik, krzesło, długopis).
  9. Po zakończeniu wizyty, jeśli to konieczne klient ustala kolejny termin z pracownikiem administracyjnym lub specjalistą CWR, który zapisuje go w terminarzu.
  10. Każdorazowo klient wraz ze specjalistą ustalają formę kolejnego kontaktu w oparciu o bieżącą sytuację epidemiologiczną, a także sytuację osobistą klienta.

 

Małgorzata Kopeć | poniedziałek, 4 kwietnia 2022, 15:14
drukuj