Aktualności
Telefoniczny dyżur prawnika – wskazówki jak przygotować się do porady przez telefon?
W związku z epidemią wywołaną koronawirusem i jej konsekwencjami oraz stanem zagrożenia epidemicznego, informujemy o możliwości uzyskania porad prawnych przez telefon w ramach dyżurów specjalisty Centrum Wspierania Rodziny.
Zakres udzielanych porad obejmuje: poradnictwo prawno-społeczne (z zakresu pomocy społecznej, kodeksu karnego i prawa rodzinnego) oraz pomoc w przygotowywaniu pism procesowych do sądu w sprawie przemocy w rodzinie, molestowania seksualnego, alimentów, podziału majątku, zaprzeczenia ojcostwa itp.
Porady udzielane są pod numerem telefonu 698 493 166
wg poniższego harmonogramu:
- poniedziełek w godz. 16.30 – 19.30
- czwartek w godz. od 16.30 do 19.30
Jak przygotować się do porady przez telefon?
- Przygotuj kartkę papieru i coś do pisania, aby zanotować otrzymane informacje.
- Przed rozmową zapisz sobie wszystkie okoliczności sprawy, aby o niczym nie zapomnieć. Przygotuj sobie listę spraw i pytań, o które chcesz zapytać prawnika.
- Przygotuj potrzebne dokumenty i informacje dotyczące sprawy (np. pismo z sądu i ułóż je chronologicznie. Warto mieć je pod ręką, aby nie szukać ich podczas rozmowy.
- Nie pomijaj żadnych faktów, ani szczegółów – nawet jeśli wydają Ci się błahe, mogą mieć znaczenie. Bądź szczery/a, otwarty/a i nie zatajaj żadnych informacji. Dzięki temu prawnik będzie mógł zaproponować najlepsze możliwe rozwiązanie problemu.
- Nie bój się prosić o pomoc. Jesteśmy po to, aby Ci pomóc.
- Zapewnij sobie czas i warunki do swobodnej rozmowy, aby nikt Ci nie przeszkadzał.
- Nie bój się zadawać pytań i mówić o swoich wątpliwościach. Naszym celem jest wyjaśnienie wszystkiego co może wydawać się dla Ciebie trudne i niezrozumiałe.
- Mów wolno, aby prawnik mógł zrobić notatki. Jeśli czegoś nie dosłyszałeś/aś lub nie zrozumiałeś/aś, poproś o powtórzenie informacji.
Zachęcamy do korzystania z porad. Dołożymy wszelkich starań, aby pomóc Państwu w rozwiązaniu problemu, z którym się Państwo zgłosicie.