Aktualności

Wyróżnienie kampanii „Pozory mylą, dowód nie” w międzynarodowym projekcie Creative for Good

Z przyjemnością informujemy, że kampania „Pozory mylą, dowód nie”, w której brała udział Gmina Skawina, została zaliczona do najciekawszych i najbardziej efektywnych światowych inicjatyw społecznych w ramach konkursu Creative for Good. Wyboru dokonało jury z złożone z czołowych specjalistów w zakresie kampanii społecznych USA.

 „Pozory mylą, dowód nie” to kampania ukierunkowana na ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz podniesienie świadomości problemu, jakim jest przedwczesna inicjacja alkoholowa. Jej ostatnia edycja, realizowana w roku 2012, zaangażowała prawie 1/5 wszystkich polskich gmin wokół wspólnych celów. Zasięg kampanii, integracja wielu podmiotów, jak też efektywność, długofalowość o pomysłowa linia kreatywna – to wszystko złożyło się na wyróżnienie i sprawiło, że znaleźliśmy się wśród 60 n

ajlepszych na świecie.

Projekt Creative for Good został zainaugurowany 21 czerwca podczas uroczystości w Cannes. Jest wspólną inicjatywą Światowego Forum Ekonomicznego oraz amerykańskiej Rady Reklamy, które gromadząc wyróżnienie case studies w jednej witrynie internetowej, chcąc zbudować światową bazę dobrych praktyk z obszaru marketingu społecznego.

Wyróżnienie kampanii „Pozory mylą, dowód nie” na arenie międzynarodowej przez niezależne grono ekspertów jest dla organizatorów dowodem na skuteczność wspólnych działań, jak również wskazuje na potrzebę kontynuacji podobnych inicjatyw społecznych w przyszłości, co organizatorzy czynić będą z nadzieją na dalsze szeroko rozumiane partnerstwo wszystkich zainteresowanych stron.

Organizatorzy kampanii podkreślają, jak duże znaczenie dla efektywności programów społecznych ma zaangażowanie takich podmiotów, jak samorządy lokalne. To właśnie one w swoim regionie wyznaczają kierunek dobrych prakt

yk. Dlatego przyszłe wspólne działania mają szansę odnieść jeszcze większy sukces i stanowić inspirację dla innych zaangażowanych społecznie podmiotów organizacji.

Przypomnijmy 24 stycznia br. w siedzibie Ministerstwa Gospodarki w Warszawie podsumowano ogólnopolską kampanię edukacyjną „Pozory mylą, dowód nie”. Do udziału w kampanii zgłoszono 468 gmin. Spośród nich wybrano dziesięć, które wykazały się największym zaangażowaniem w ograniczenie sprzedaży alkoholu nieletnim. Miło nam poinformować, że wśród liderów dobrych praktyk znalazła się Gmina Skawina, która otrzymała tytuł „Odpowiedzialna Gmina 2012” szczegóły TUTAJ.

 

Małgorzata Kopeć | środa, 17 lipca 2013, 08:20
drukuj